top of page

BIOGRAFIE

   Ik vind het heerlijk om te zingen over hetgeen ikzelf belichaam
               Mensen voelen het als iets van binnenuit komt
DSC_9090.jpg
DSC_9090.jpg

INITIATOR VREDESEVENTS

Vrede

Meewerken aan de totstandkoming van een vredelievende samenleving is iets waar Carla’s hart helemaal van aan gaat. Ze schrijft en zingt erover en is ervan overtuigd dat als we als mens de strijd in onszelf loslaten, onze schaduwzijden in liefde omarmen (waarmee we de dualiteit in onszelf overstijgen) en ons bewustzijn vergroten over wie we werkelijk zijn, wereldvrede echt mogelijk is.

 

Vanuit deze intentie kwamen er in haar leven gelegenheden op haar pad om hier zingend uiting aan te geven. Zowel in ons eigen land als daarbuiten.

Zo gaf zij bij voorbeeld vredesconcerten in Peru op de krachtplek Moray en in de Heilige Vallei vlak bij Cuzco en in het Katharengebied in Frankrijk.

 

Ook zong zij tijdens de eerste BIG HUG in Jeruzalem.

Een event waarbij mensen met een open hart en een visie voor de wereldvrede uit alle hoeken van onze planeet zich verzamelden rondom de oude stad Jeruzalem om haar hand in hand als 1 grote familie te omarmen.

Palestijnen, Moslims, Joden, Christenen, Sjamanen, indianen, Chinezen, Europeanen, Afrikanen, Noord en Zuid-Amerikanen, etc. etc.

Kortom alle rassen, nationaliteiten en religies verzameld, om te laten zien dat het wel mogelijk is dat het kleurenpalet van mensen met elkaar in Vrede kan samensmelten.

 

 

1000 VROUWEN ZINGEN VOOR WERELDVREDE

 

Geïnspireerd door singer/songwriter en vredesactiviste Yael Deckelbaum, initieerde en organiseerde Carla begin 2023 een vredesevent waarbij 1000 vrouwen werden uitgenodigd om zingend op te staan voor een geweldloze weg naar wereldvrede.

 

Carla: “De energie van vreugde, liefde en harmonie was intens voelbaar met elkaar.

Dat 1 mens al in staat is een constructieve positieve verandering teweeg te brengen in het vredesbewustzijn op deze aarde hebben mensen als Gandhi, Moeder Theresa, Marten Luther King en Nelson Mandela ons voorgeleefd. Laat staan wat het effect kan zijn van 1000…of meer! Ten slotte is alles met elkaar verbonden.

 

 Onze grootste angst is niet dat wij als mens

onmachtig zijn,

maar juist dat wij als mens

onmetelijk krachtig zijn

Mandela

Carla vervolgt: Zo krachtig dat we met elkaar een hemel op aarde kunnen creëren maar ook dat we er misbruik van zouden kunnen maken.

 

Dus wat als we deze kracht massaal ten goede inzetten en als 1 grote familie opstaan! “

 

Hoe mooi zou het zijn wanneer we allemaal de moed zouden hebben om te durven erkennen dat we in essentie krachtige, liefdevolle wezens zijn, die in staat zijn zichzelf en hun omgeving te laten stralen, en dat volledig inzetten om er met elkaar echt iets moois van te maken op onze schitterende planeet.

 

 

FAMILIES FOR PEACE

 

Gedreven door de nijpende situatie waarin de wereld zich momenteel bevindt, heeft Carla “Families For Peace” in het leven geroepen. Een vredes-event waarbij een voetbalstadion waar anders met elkaar wordt gestreden om de winst, nu gevuld is met kinderen en volwassenen die juist de verbinding met elkaar aangaan en al zingend als 1 lichaam voor hetzelfde staan: Liefde Medemenselijkheid, Vrede en Harmonie.

 

In 2024 vindt de pilot plaats in ons eigen land.

Het doel is dat dit “Sing Along Vredes Initiatief”  in Stadions over de hele wereld navolging heeft om zo een enorme boost te geven aan de Vredesenergie op onze planeet.

DSC_9090.jpg

SCHRIJFSTER

Carla:” Als schrijfster heb ik me naast het dichten en het schrijven van songteksten hoofdzakelijk geprofileerd als schrijfster van artikelen en het redigeren van het werk van anderen. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een boek over mijn persoonlijke zoektocht naar de essentie van het leven, en de bijzondere ervaringen die deze queeste tot op heden met zich mee hebben gebracht. Hierbij een tipje van de sluier. “

In  mijzelf heb ik altijd geweten dat alles wat leeft onderdeel uitmaakt van 1 groot geheel. Dat alles met alles in verbinding staat en dat Liefde en Vreugde onze essentie is.

Opgroeien in een wereld waarin dat geen gemeen goed is,  en juist strijd, spanning en sensatie worden verheven boven vreedzaamheid, harmonie en compassie, heeft me met name in mijn jonge levensjaren veel pijn opgeleverd. Ik herinner me dat ik als meisje van 3-4 jaar dacht: “wat doe ik hier in Godsnaam.”

 

Tijdens het opgroeien als jongeling werden waarden als “liefdevol zijn”, “begripvol zijn”, “compassierijk” en “vergevingsgezind zijn” al gauw als ‘zwak’ of ‘soft’ bestempeld. Alsof men daarmee alleen maar confrontaties uit de weg zou gaan. Ik ging er in geloven, mijn zelfbeeld veranderde en mijn Zelfvertrouwen verzwakte. Het uiten van wat ik werkelijk voelde verstomde gaandeweg .

 

Met name gedurende de gehele schoolperiode had ik moeite om in verbinding te staan met leeftijdsgenoten. Dat maakte me eenzaam. Ik trok mij vaak terug in mijn kamertje en fantaseerde over een andere werkelijkheid. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ‘doen alsof’ ‘het aanpassen’ en dien ten gevolge de ‘ontkenning van wie ik was’ de onbewuste tools werden van de strategie om te overleven’. Ik denk dat als medeleerlingen uit mijn schooltijd dit nu over mij lezen, ze met hun oren staan te klapperen. Ik had me er destijds namelijk aardig door heen gebluft.

 

Extra beïnvloed door mijn religieuze opvoeding werd het leven van ‘anderen’ uiteindelijk belangrijker dan dat van mijzelf. Ik kreeg zelfs moeite om het onderscheid nog te ervaren tussen wat ik zelf voelde en dat wat ik door mijn ‘gevoeligheid’ van de ander oppikte.

Daarnaast waren mijn gedachten over “de rol van de vrouw in het leven”, als kind van mijn generatie, nog aardig geconditioneerd. Als ik heel eerlijk op mijn jonge leven (en nog een flinke periode daarna), terug kijk, dan heb ik mij, zij het onbewust, voor een groot deel aan de buitenkant geheel anders laten zien dan die wie ik van de binnenkant was. Als het met de ander goed ging, was het voor mij ook goed, dacht ik. Een groot aanpassingsvermogen werd door mij zelf en mijn omgeving juist als een enorm groot goed gezien. Mezelf raakte ik echter kwijt.

 

Het werkelijke geloof dat iemand echt van mij zou kunnen houden daarmee ook. Want wie kon er houden van iemand die zichzelf niet is. Letterlijk niet thuis is. Niet meer van zichzelf houdt en daarmee niet diepgaand in staat is om werkelijk van een ander te houden. Iemand die, omdat ze zichzelf zo ervaart, de woorden van een ander uiteindelijk niet echt vertrouwt en daardoor meent te voelen dat er altijd een dubbele lading achter zit en zich er niet van bewust is dat die in haarzelf zit.

Diegene wordt een zoekende… een zoekende naar …… de essentie van het leven….. zoekende naar zichzelf.

 

Het terug vinden en het leren kennen van mijzelf maakten de deur open naar het herstellen van mijn verbinding met de Bron van alles wat IS. Het heeft mijn hart geopend, mijn ziel de ruimte gegeven en de echte liefde ervaarbaar gemaakt. Mededogen en vergevingsgezindheid werden in ere hersteld en vonden verdieping. Ik heb de kracht van “kwetsbaar zijn” ervaren, de euforie mogen voelen, als beloning na  iedere moedige stap en de troost en steun mogen ontvangen van zowel stoffelijke als onstoffelijke begeleiding.

 

Ik ben de ondermijnende kracht en de onderliggende overtuigingen die leiden tot de drang naar perfectie en controle  regelmatig tegen gekomen en getracht ze telkens weer op een dieper niveau te ontdoen van hun masker. Ik heb leren inzien dat wij als mens verantwoordelijke mede creatoren zijn van onze eigen werkelijkheid op deze schitterende aarde.

 

Onderweg heb ik prachtige mensen ontmoet die zich bewust zijn van deze scheppingskracht. (Zij hebben mij daartoe geïnspireerd) Mensen, over de hele wereld, die zich met hun hele ziel en zaligheid inzetten voor de bewustwording van de wereldbevolking.

Mensen die zich niet alleen bewust zijn van onze creatie-kracht maar ook van ons zelfhelend vermogen. Mensen die opstaan voor waar het leven werkelijk om draait.

Die de liefde, de zorgzaamheid, het respect en de medemenselijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Die werkelijk oprechte zorg hebben voor alles wat leeft, voorbij aan het eigen belang, en dit in hun dagelijkse handelingen laten zien.

 

Ik heb mezelf leren kennen en getracht mezelf te accepteren met mijn lichte- en mijn schaduwkanten. Mijn angst en mijn potentieel aan liefde. Met vallen en opstaan groei ik nog iedere dag in “het moedig zijn” om met open ogen door het donker naar het licht te lopen. Het is zeker niet altijd gemakkelijk, maar ik voel wel dat ik leef. En daarom is het zo de moeite waard!

 

Ik wens iedereen toe, al is het maar een keer in het leven, om echt verbinding te mogen maken met die wie we werkelijk zijn. Vanuit dat diepe weten kan er namelijk werkelijk wereld vrede ontstaan.

Mensen met een ‘bijna dood ervaring’ hebben het fenomeen van “één zijn” aan den lijve mogen ondervinden. Ik zelf heb het een paar keer heel kort mogen ervaren. Het heeft een onuitwisbare indruk op mij achtergelaten en een definitieve verandering in mijn kijk op het leven teweeg gebracht.

 

Ik ben enorm dankbaar voor alle ervaringen, hoe zwaar of hoe euforisch ook. Zij hebben mij gebracht waar ik nu ben. Ik heb van mezelf leren houden en daardoor oprecht van de wereld om mij heen. Vanuit de diepe dankbaarheid die ik hierover voel neem ik momenteel de moeite om mijn ervaringen op te tekenen en straks als boek aan te reiken aan eenieder die zichzelf wil terugvinden en vanuit zijn of haar hart graag het mooiste van zichzelf met anderen wil delen. “

Schrijven met hand
Muziek schrijven

SONGWRITER

Carla is een geëngageerde songwriter.

Ze schrijft Nederlandstalige, Engelse, Italiaanse, Duitse en Spaanse songs. Zij haalt haar inspiratie uit eigen levenservaringen, zielenroerselen, hartsverlangens en afstemmingen op de Bron van Al wat is.

 

Daarnaast schrijft Carla ook in opdracht en laat ze zich inspireren door ervaringen van anderen en de noden van de wereld om haar heen.

Zo gaan pure ‘love songs’ en liedjes over ‘family affairs’ hand in hand met ‘Levensliederen’ en muziekstukken over

‘Vrede’, ‘Vrijheid’, ‘Zelftrouw’, ‘Loslaten’ en ‘Zelfbewustzijn’.

 

Met veel liefde schreef zij o.m. 18 liedjes over en voor kinderen met het syndroom van Down en hun familie..

Ik vind het heerlijk om te zingen over hetgeen ikzelf belichaam

Mensen voelen het als iets van binnenuit komt

Carla: Van jongs af aan heb ik het altijd al fijn gevonden om dat wat me beweegt in liedjes tot uitdrukking te brengen. Zowel persoonlijk als maatschappelijk. De melodietjes spelen vaak direct al in mijn hoofd. Ik ben enorm dankbaar dat ik met een partner samenleef die er uiteindelijk prachtige muziek op maakt.

Onze samenwerking is trouwens wel heel bijzonder.  Zo komt het voor dat ik een tekst schrijf en hij los van mij wordt geïnspireerd door een compositie, en dat de tekst dan naadloos blijkt aan te sluiten. “

 

 Ik schrijf het liefst over wat er in mijn hart leeft en over mijn diepere zielenroerselen.

Als de  vrucht haar schil verruilt en haar kwetsbaarheid  krijgt licht,

kleuren de tranen die zij huilt een glimlach op haar gezicht

Carla: “Men vraagt mij dikwijls wat mijn favoriete liedjes uit mijn zelfgeschreven repertoire zijn. Kiezen is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar als ik het dan toch moet doen: “Stil maar” over de troostende woorden die een kindje met het syndroom van Down tot haar geschrokken moeder richt, vlak na de geboorte, en het liedje “Kind ik hou van jou” over het loslaten van mijn eigen dochter. 

 

 

Liedjes in opdracht

Carla schrijft zowel voor particulieren als bedrijven speciaal op de gelegenheid afgestemde liedjes.

Des gewenst brengt ze het zelf voor het voetlicht, studeert ze het al dan niet zelf in met de persoon of personen in kwestie.

Familia 110804 334-2 kopie.jpg
Vintage Mic

Zangeres

Na haar studie uitvoerend musicus solozang te Amsterdam, heeft Carla een aantal jaar als soliste gewerkt bij Stichting Hoofdstad Operette en als korist bij de Nederlandse Opera Stichting en de Nationale Reisopera. Zij vertolkte hoofdrollen in diverse Opera Comiques, maakte als soliste uitstapjes naar onder meer de Minimal Pop Opera en de Musical.

Zij trad o.a. samen op met Vera Lynn, Thijs van Leer, De Poolse Nachtegalen en Prinses Irene.

 

To-Be

Met haar man, zanger/componist Paul Rosenboom, gaf zij onder de naam “To Be” gedurende 8 jaar in ons land goedgesprek-concerten onderde titel “Het Uur van het Hart” en ondersteunde zij met haar zelfgeschreven songs projecten en lezingen van wereldverbeteraars, als Masuro Emoto, Marcel Messing, Karen Hamaker-Zondag en Marieke de Vrij. “

To Be” bracht 5 albums uit. Carla tekende voor de songteksten en Paul voor de composities.

 

Exquisite

Met de muziekformatie “Exquisite” trad zij vele jaren internationaal op voor de top van het bedrijfsleven. Met als hoogtepunten New York, Marbella, Hongkong, en Florence.

 

Opera Familia

Sinds het succesvolle TV-debuut in 2011 brak Carla met haar man en dochter door onder de naam Opera Familia. Zij werden onderscheiden met de Populariteit Award 2012, ontvingen een gouden album dat inmiddels de Platina status heeft. Talrijke concerten en een eigen TV Special volgden, alsmede 8 succesvolle theater concerttournees.

 

La Familia

In verband met het brede repertoire, van Nederlandstalige gevoelige liedjes tot Opera werd de naam van de zingende familie een aantal jaar geleden gewijzigd in La familia. Met La Familia brengt Carla haar volledige muzikale kleurenpallet aan het licht. Van Lichte tot Klassieke Muziek en natuurlijk het eigen Nederlandse, Engelse, Italiaanse en Spaanse repertoire.

 

Ambassadeur Stichting Wij Voor Jou

Als ambassadeur van Stichting Wij Voor Jou, zet Carla zich als zangeres momenteel samen met haar man Paul en dochter Belinda in voor vereenzaamde ouderen en ouderen in zorgcentra. Wekelijks worden de ouderen door hen verblijd met Feestelijke concerten in de sfeer van Andre Rieu en Andrea Bocelli.

 

Ter bewustwording van de kracht van mensen met het syndroom van Down schreef Carla 18 Nederlandstalige liedjes, die door haar man Paul op muziek werden gezet en samen met dochter/zangeres Belinda op cd werden uitgebracht onder de titel: De Kracht van Down. Carla werd hiertoe geïnspireerd door de informatie die door Spiritueel Trendsetter Marieke de Vrij intuïtief werd ontvangen.

 

Naast de concerten met La Familia en To Be werkt Carla als solozangeres ad hoc samen met violiste Martine Nijenhuis, en pianisten Heleen Nijenhuis, Jan Willem Hoekstra en Ton van der Voort.

 

 

 

II Persoonlijk Carla: Als peuter zong ik het hoogste lied vanuit het kinderzitje achter op de fiets van mijn moeder. Tijdens de lagere schoolperiode gaf het me veel plezier om muzikale toneelstukjes te schrijven, die ik samen met mijn vriendinnetje opvoerde voor wie het maar wilde horen. Als tiener bracht ik, waar ik maar kon, de top 100 liedjes uit volle borst voor het voetlicht en zong ik als niemand thuis was stiekem klassieke aria’s in de badkamer. Mijn ouders hielden van klassieke muziek en hadden altijd Classic FM op staan. Omdat het op die leeftijd natuurlijk helemaal niet hip was als je bij voorbeeld van Operettemuziek hield, (ik was als kind helemaal verliefd om de Duitse Tenor Peter Minich), hield ik die passie aanvankelijk liever voor mezelf.  En ja… wie was ik trouwens dat ik me zou verbeelden dat ik klassiek zou kunnen zingen. Dat was in mijn ogen voor de “Upper Class .” Toch bleef ik het in het verborgene voor mezelf doen. Daarnaast leerde ik mezelf een aantal akkoorden aan op de gitaar van mijn broer en maakte ik mijn eigen liedjes. Op mijn 18de kwam de eerste talentenjacht. Ik deed mee met 2 eigen Nederlandse liedjes en won de 2de prijs. Het leek me goed om toch maar eens zangles te nemen. Ik kwam terecht bij een hele lieve, bekwame zangpedagoge. Haar naam was Nelly Zwikker, zelf optredend onder de artiestennaam Nelly Byrma. Met veel liefde en toewijding bracht ze mij het zangers-vak bij. Enorm veel heb ik van haar geleerd, zowel technisch als qua podiumervaring. Want dat bood zij haar leerlingen ook. Onder de naam “Les Byrmants” mocht ik destijds, onder haar bezielende pianobegeleiding, samen met andere zangstudenten uit haar praktijk aan menig verzorgingstehuis-concert deelnemen. Ik genoot ervan met volle teugen. Zodanig, dat ik het altijd ben blijven doen. Ook nu nog. Al snel werd ik een veel gevraagd zangeres bij Uitvaarten en Huwelijksceremonies. Ondertussen studeerde ik voor het Staatsexamen Uitvoerend Musicus. (Een conservatoriumopleiding in de avonduren.) Overdags werkte ik als Manager Promotionele Zaken bij een Farmaceutisch bedrijf in Haarlem. Toen ik daar stopte en voor de muziek koos deed ik op advies van mijn zanglerares auditie voor een rol in een Opera Productie in theater De Engelenbak in Amsterdam. Mijn eerste echte auditie en ik werd tot mijn stomme verbazing aangenomen voor de hoofdrol. Dat was peentjes zweten… ik had geen idee of mijn stem het zou kunnen volhouden om een hele Opera uit te zingen! Het lukte, en als gevolg daarvan werd ik uiteindelijk aangenomen bij de Hoofdstad Operette, het enige beroepsgezelschap dat ons land in die tijd rijk was. Het eerste jaar als invalster van het Koor en de jaren daarop als soliste. 5 jaar lang traden we op in alle grote theaters van Nederland, waaronder in Carré. Dat was natuurlijk een geweldige ervaring. Ik kan me nog herinneren dat ik daar het laatste jaar stond, terwijl ik zwanger was van mijn dochter Belinda. Ik hoor het me nog denken: “Als dit geen zangeres wordt weet ik het niet…. Nog niet eens geboren en nu al in Carré!!” Na de geboorte van Belinda werkte ik aanvankelijk voor de Nederlandse Opera en de Nationale Reisopera. Daarnaast startte ik een eigen vocale formatie onder de naam Friends in Music, later overgegaan in de groep Exquisite, die vooral furore maakte bij het bedrijfsleven. Samen met mijn man Paul en pianist Ton Herman Melis traden we internationaal op in de Business to Business  Entertainment. Exclusieve Vocale Diners, met toen al onze succesvolle verrassings-act van de zingende Ober. Met als hoogtepunt het optreden voor de Nederlandse Kamer van Koophandel voor Amerika in het legendarische Grand Plaza Hotel in New York. Een ander hoogtepunt was het optreden met Dame Vera Lynn. Zij kreeg destijds de Prix d’humanité uitgereikt in Treslong, waar vanuit vroeger diverse tv-programma’s werden uitgezonden. Als grand finale van de avond was ik gevraagd om het lied ‘Land of Hope and Glory’ ten gehore te brengen. De eerste strofen a capella, daarna met toevoeging van piano, vervolgens sloot het Groot Mariniers Mannenkoor aan terwijl als kers op de taart het hele orkest mee ging spelen. En wat aansluitend het meest indrukwekkend was, dat het publiek vol oude oorlogsstrijders in vol ornaat, staande in de houding meededen…  en last but not least ook Dame Vera Lynn opstond en meezong . Een ervaring om nooit meer te vergeten. Geweldig gewoon. In datzelfde jaar stond ik samen met fluitist Thijs van Leer in het voorprogramma van Andre Rieu voor een publiek van maar liefst 40.000 mensen… Thijs begeleide me o.m. bij het lied ‘Het Spaarne stroomt’ terwijl ik solistisch afsloot met het lied ‘Land of Hope & Glory’ te zingen, waarbij het publiek uit volle borst meezong. Naast onze muzikale Business to Business Entertainment activiteiten, maakten mijn man Paul en ik ook eigen repertoire, waarmee we uiting gaven aan onze eigen ervaringen in het leven, onze weg naar bewustwording en ook om ons  maatschappelijke steentje bij te dragen. Dit deden we (en doen we nog) onder de naam To Be.  Het produceren en uitbrengen van albums werd onderdeel van onze dagelijkse bezigheden. We stelden een eigen koor samen: Het Rosenveldt koor en werkten, bij het tot stand komen van de albums, onder meer samen met musici als Jan Akkerman en arrangeurs als Kees Koek, Richard Poot en Xander Nigting. Ons werk vond al snel dankbare aftrek in de meer verdiepende, bewustzijns scene. De muziek werd zelfs therapeutisch gebruikt door kinesiologen, psychologen en psychotherapeuten. Tijdens het beluisteren van de liedjes braken mensen vaak door heftige emotionele blokkades heen, hetgeen we ook regelmatig ervaarden tijdens concerten. Met To Be brachten  we tevens ‘In Memoriam’ concerten,’ Zo gaven we samen met o.a. prinses Irene invulling aan het 10-jarig jubileum van het Concerto in Memoriam te Driehuis Westerveld. Een jaarlijks terugkerend evenement dat gemiddeld door zo’n 5000 gasten werd bezocht. Naar aanleiding van de muziek die we als troost voor nabestaanden schreven en ten uitvoer brachten en brengen tijdens uitvaarten en in memoriam concerten werden we onderscheiden met de ‘International Funeral Award’ voor de beste muziek op dat gebied. Tevens ontvingen we onder de naam ‘Hart voor Nabestaanden’ een onderscheiding voor het meest baanbrekende funeraire initiatief, van wege het muzikale verdiepende concept dat we in het leven hadden geroepen als nazorg voor nabestaanden. Gedurende 8 jaar gaven Paul en ik in het land ‘Uur van het Hart’ concerten, met als thuishaven Cultuurkerk Op Hodenpijl in Schipluiden. Mijn hart vult zich met dankbaarheid als ik terugdenk aan de prachtige momenten die we daar met de mensen mochten ervaren. Allemaal zo persoonlijk, zo intiem. Het heeft ons inmiddels geïnspireerd om ook deze goed-gesprek-concerten weer op te pakken. Met To Be werden we ook dikwijls gevraagd ter ondersteuning van lezingen van wereldverbeteraars. Ook gaven we zelf verdiepende retraites, onder meer in het Katharengebied in Zuid-Frankrijk en organiseerde we reizen. Op een van onze reizen naar het Katharen Gebied ontmoette ik pianist David Baily. Ik had het voorrecht om samen met hem een aantal mooie concerten te geven in het legendarische kerkje in Rennes le Chateau en in de grote kerk aan de voet van de Mont Segur.  Zijn zelf gecomponeerde versie van het Ave Maria is onnavolgbaar en raakt me nog altijd diep in mijn ziel. Tijdens onze eerste reis naar Peru traden we op in de grote kerk van Cusco en gaven we een aantal bijzondere vredesconcerten op unieke locaties, waaronder Moray. Een wonderbaarlijke reis, die ons het bewijs gaf dat als je alles loslaat en het leven ontvangt zoals het komt, er baanbrekende ervaringen ontstaan die de wensen van je hart vervullen. Hierover hoop ik ooit een boek te schrijven. Vast op het programma stonden en staan ieder jaar weer een aantal Kerstconcerten en Moederdagconcerten. Belinda deed als kind al zo nu en dan met ons mee. Heerlijk dat pure kinderstemmetje! Ze heeft altijd een schitterende stem gehad. Ik hou van haar om wie ze is… echt een heel liefdevolle persoonlijkheid… maar je begrijpt natuurlijk dat ik ook mega trots op haar ben. Mooi van binnen en van buiten… en een parel van een stem. Paul en ik traden en treden ook zeer regelmatig op tijdens Huwelijksplechtigheden. We hebben daar een aantal concepten voor ontwikkeld, waaronder die van de hernieuwde huwelijksbeloften en het spirituele, universele huwelijk. Tijdens een van onze muzikale, verdiepende reizen (Peru) raakte Paul en ik betrokken bij een zeer ernstig busongeluk, waar velen het leven lieten. Ikzelf raakte zwaargewond. Vanaf die tijd besloten we als gezin met elkaar samen te gaan werken. Je beseft op zo’n moment op het diepste niveau waar het voor jou om draait in het leven… en dat is: De Liefde. De liefde voor je dierbaren,de liefde voor  jezelf en de liefde voor alles wat leeft. Hieruit voort ontsproot de inspiratie tot de muziekformatie Opera Familia, later veranderd in La Familia. Na een bijna dood ervaring ga je ineens dingen doen die je anders nooit zou hebben gedaan. Een daarvan was het meedoen aan een programma als Holland’s Got Talent. Paul lanceerde het idee en wist Belinda en mij mee te nemen…. Doe eens gek… leuk avontuur. Achteraf een gouden beslissing met alle fantastische gevolgen van dien. Momenteel ben ik weer volop nieuwe songteksten aan het schrijven, die zowel door mijn partner Paul als door componist Jan Willem Hoekstra op muziek worden gezet en ten uitvoer worden gebracht in zowel soloprojecten als met “To Be” en “La Familia.” Ik hoop nog een flink aantal jaar zo door te mogen gaan. En als het anders is, is het ook goed. Er is zoveel om dankbaar voor te zijn. Ik blijf in ieder geval mijn hart volgen, gedichten schrijven, liedjes maken en genieten van al het moois dat dit leven te bieden heeft. “

DSC_9090.jpg

DICHTERES

Carla: “Van jongs af aan schrijf ik met veel plezier gedichten en liedjes. Gewoon omdat ik er zelf van geniet, als expressie van emoties, als uitlaatklep van ervaringen of uit pure verwondering. In 2012 ontstond het idee om een serie gedichtenbundels uit te brengen onder de titel “Zingende Gedichten”. De eerste twee bundels zijn reeds uitgebracht via het Centraal Boekhuis te Den Haag. Van de bundel “Het gaat alleen maar om de liefde” is inmiddels de tweede druk verschenen. Enorm blij ben ik met de prachtige illustraties van kunstenares Yoanna Nobel, die zich heeft laten inspireren door de poëzie en dit tevens op groot doek heeft vastgelegd. Veel van de gedichten zijn op muziek gezet door mijn partner Paul. Vandaar de titel: Zingende Gedichten.” 

 

 

Verschenen dichtbundels uit de serie ‘Zingende Gedichten’:

 

  1. Het gaat alleen maar om de Liefde

  2. Zoeken naar jeZelf

 

 

Dichtbundel 1 - Het gaat alleen maar om de Liefde

 

Het eerste exemplaar van ‘Het gaat alleen maar om de liefde’ werd ten doop gehouden tijdens de première van de gelijknamige Theater Tournee van Opera Familia in 2012.

Het werd officieel in ontvangst genomen door de toen 96-jarige ‘Oma Familia’.

Inmiddels is de 2de druk verschenen.

Dichtbundel 2 – Zoeken naar jeZelf

 

Kunstenares Yoanna Nobel legde de ziel van de poëzie die Carla in haar 2de dichtbundel “Zoeken naar Jezelf” beschreef op groot doek vast.

De expositie vond plaats in februari 2015.

Het eerste exemplaar heeft Carla aan haar partner Paul overhandigt. Dit uit dankbaarheid voor zijn zorgzame begeleiding, geduld en toewijding tijdens haar eigen zoektocht.

Gedichten in Opdracht

Carla schrijft ook gedichten in opdracht. Zij heeft de gave om zich af te stemmen op zielsniveau en brengt vaak nog onbewuste thema’s die transformatie behoeven, alsmede  hartsverlangen aan het licht.

 

Daarnaast schrijft zij persoonlijke poëzie afgestemd op hen die elkaar de liefde willen verklaren en wordt zij ingezet ter opluistering c.q. samenvatting van lezingen en bedrijfsevents.

DSC_9101.jpg
bottom of page